Релігія та релігійність служили для Євгена Шевальова джерелом багатьох спостережень. Зокрема, одним із найбільш цитованих ним творів є Біблія. Чи був віруючим сам Шевальов – питання відкрите. Безумовно, він був далекий від ортодоксальних обмежень і, як випливає з щоденника «Личное», припускав для себе потойбічне життя.
Погляд Шевальова на релігію – це комбінація погляду філософа, культуролога, мистецтвознавця, психопатолога і водночас людини, яка припускає існування іншого і принципово кращого світу.
Тим паче шкода, що не зберігся текст «Религиозно-психологических и религиозно-философских заметок». Цей твір згадується у спогадах Євгенії Шевальової. Окрім того, структура роботи збереглася у записах сина, Андрія Євгенійовича. Чи вцілів оригінал, з якого він переписував зміст, нам невідомо.
Повідомляється, зокрема, що трактат мав обсяг 167 аркушів, тобто з усіх філософських праць Євгена Шевальова він поступався лише циклу «Мимолетные мысли» (228 сторінок). Ті ж записи вказують на існування «Воспоминаний» Євгена Шевальова обсягом 89 аркушів. На жаль, цей унікальний автобіографічний твір не зберігся.
Структура «Религиозно-психологических и религиозно-философских заметок» виглядала наступним чином:
1. Две формы религии – религия-сила и религия-слабость;
2. Исторические судьбы государственных религий.
3. Общераспространенные представления и религии.
4. Источники религиозного сознания.
5. Формы религиозного сознания.
6. Значение возраста, пола, общего психологического уклада в развитии религиозного сознания.
7. Патология религиозного сознания.
8. Статические и динамические элементы религии.
9. Символика в религии. Выстраданность религиозного сознания.
10. Психология христианского мировосприятия.
11. Психология христианского мировосприятия (продолжение)
12. Радость в религии. Интимность ее. Психология отшельничества.
13. Материализм и идеализм (к постановке проблемы). Наука и религия.
14. К психологии веры.
15. К проблеме преодоления реальности.
16. К проблеме чуда.
17. Религиозная вместимость бездны.
18. Трагедия Гефсимании.